Politievoertuigen.nl

 
Inhoud BMW
  - Startpagina
  - Motoren

  - BMW

     - BMW 750
     - BMW C1
     - BMW F650 GS
     - BMW R1200 GS
     - BMW K75
     - BMW K 100-serie
     - BMW K1100 LT
     - BMW K1200 P
     - BMW K1600 GT
     - BMW R60 / R75
     - BMW R100 RT
     - BMW R850 R & R1200R
     - BMW R850 RT & R1150 RT
     - BMW R1200 P
     - BMW Zijspannen

!
!

 
BMW K 100-serie
 
 

BMW K100LT
Koninklijke marechaussee
Foto:
L. Goumare
3 BMW's K100RT helemaal links met daarnaast BMW's K75
Groep 1 Anne Frankstraat
Links 3 nieuwe leden van de Rijkspolitie na de regiovorming tot Regiopolitie Amsterdam-Amstelland. 
Foto: M. Dragt
BMW K 100 RT
Algemene Verkeersdienst
Foto gemaakt op 9-7-'17 tijdens het Rijkspolitie Porsche evenement, recordpoging voor het Guinness Book of Records
Foto: P. Doets

BMW K 100 RT
Algemene Verkeersdienst
Foto gemaakt op 9-7-'17 tijdens het Rijkspolitie Porsche evenement, recordpoging voor het Guinness Book of Records
Foto: P. Doets
BMW K100 met een Opel Omega
Gemeentepolitie Hoorn
Foto: J. Hoogendoorn
BMW K100
Gemeentepolitie Hoorn
Foto: J. Hoogendoorn
BMW K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep
Amsterdam
Foto: K. Siepel

BMW K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep Amsterdam
Begeleiding van breedtetransport vanaf Graftdijk over de N244 naar de Cono kaasfabriek in de Beemster. 
Foto: K. Siepel

BMW K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep Amsterdam
Foto: K. Siepel

 

BMW K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep Amsterdam
Foto: K. Siepel
BMW K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep Amsterdam
Foto: K. Siepel
BMW K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep Amsterdam
Foto: K. Siepel
BMW K100LT 
Gemeentepolitie Utrecht
Foto: J. Hoogendoorn

BMW K100LT (Voorgrond)
BMW R100RT (achtergrond)
Koninklijke marechaussee (Ere-escorte)

BMW K100LT + Isuzu
Gemeentepolitie Leiden
Foto: H. van Dijk

BMW K100LT
Koninklijke marechaussee

BMW K100LT
Koninklijke marechaussee

 

!
De K 100-serie had een vloeistofgekoelde viercilinderlijnmotor met liggende cilinders.

K 100
De K 100 van 1000 cc was bij zijn presentatie in 1983 een werkelijk vernieuwende motorfiets. De machine stuurde veel beter dan de toch al niet slechte /7-serie en dankzij de inmiddels spreekwoordelijke betrouwbaarheid van BMW’s werd de machine meteen een succes.

K 100 RS
Zoals zijn voorganger BMW R 100 RS (Reise Sport) het topmodel van de /7-serie was, zo werd de K 100 RS dat bij de nieuwe serie viercilinders. De machine was zeer modern ontworpen, zonder afbreuk te doen aan het gezicht van de K 100-serie, zoals bijvoorbeeld de "BMW-nieren" rondom de radiateur. De stroomlijnkuip leek op een tophalf, en was aan het frame bevestigd. Het ruitje was voorzien van een kleine deflector, waardoor de winddruk over de berijder werd gestuurd. Technisch was er geen verschil met de K 100, en net als deze machine werd de K 100 RS vanaf 1988 leverbaar met ABS.

K 100 RT
De K 100 RT (Reise Tourer) kwam in 1984 op de markt als opvolger van de R 100 RT. De machine werd voorzien van een kofferset die in de kleur van de motor geleverd kon worden. Een grote toerkuip beschermde de berijder tegen de elementen.

K 100 LT
De K 100 LT (Luxus Tourer) verscheen in 1986. De machine leek uiterlijk sterk op de K 100 RT, maar was voorzien van het
Nivomat-veersysteem, dat zich automatisch aan de belasting van de motorfiets aanpaste. Verder waren een comfortzadel en een topkoffer aangebracht. De machine was voorbereid voor de inbouw van een radio. Vanaf 1988 werd de LT ook met ABS geleverd.

Bron: Wikipedia

 

!