|
 |
! |
BMW K 100-serie
BMW
K100LT
Koninklijke marechaussee
Foto: L.
Goumare
|
3 BMW's K100RT helemaal links met
daarnaast BMW's K75
Groep 1 Anne Frankstraat
Links 3 nieuwe leden van de Rijkspolitie
na de regiovorming tot Regiopolitie Amsterdam-Amstelland.
Foto: M. Dragt
|
BMW
K 100 RT
Algemene Verkeersdienst
Foto gemaakt op 9-7-'17 tijdens het Rijkspolitie Porsche
evenement, recordpoging voor het Guinness Book of Records
Foto: P. Doets
|
BMW
K 100 RT
Algemene Verkeersdienst
Foto gemaakt op 9-7-'17 tijdens het Rijkspolitie Porsche
evenement, recordpoging voor het Guinness Book of Records
Foto: P. Doets
|
BMW
K100 met een Opel Omega
Gemeentepolitie Hoorn
Foto: J. Hoogendoorn
|
BMW
K100
Gemeentepolitie Hoorn
Foto: J. Hoogendoorn
|
BMW
K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep
Amsterdam
Foto: K. Siepel
|
BMW
K 100 RT
Rijkspolitie,
verkeersgroep Amsterdam
Begeleiding van breedtetransport vanaf Graftdijk over de N244 naar de Cono
kaasfabriek in de Beemster.
Foto: K. Siepel
|
BMW
K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep Amsterdam
Foto: K. Siepel
|
BMW
K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep Amsterdam
Foto: K. Siepel
|
BMW
K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep Amsterdam
Foto: K. Siepel
|
BMW
K 100 RT
Rijkspolitie, verkeersgroep Amsterdam
Foto: K. Siepel
|
BMW
K100LT
Gemeentepolitie Utrecht
Foto: J. Hoogendoorn
|
BMW
K100LT (Voorgrond)
BMW
R100RT (achtergrond)
Koninklijke marechaussee
(Ere-escorte)
|
BMW K100LT + Isuzu
Gemeentepolitie Leiden
Foto: H. van Dijk
|
BMW
K100LT
Koninklijke
marechaussee
|
BMW
K100LT
Koninklijke marechaussee
|
|
!
De K 100-serie had
een vloeistofgekoelde viercilinderlijnmotor met liggende
cilinders.
K
100
De K 100 van 1000 cc was bij zijn presentatie in 1983 een
werkelijk vernieuwende motorfiets. De machine stuurde veel beter
dan de toch al niet slechte /7-serie en dankzij de inmiddels
spreekwoordelijke betrouwbaarheid van BMW’s werd de machine
meteen een succes.
K
100 RS
Zoals zijn voorganger BMW R 100 RS (Reise Sport) het
topmodel van de /7-serie was, zo werd de K 100 RS dat bij de
nieuwe serie viercilinders. De machine was zeer modern ontworpen,
zonder afbreuk te doen aan het gezicht van de K 100-serie, zoals
bijvoorbeeld de "BMW-nieren" rondom de radiateur. De
stroomlijnkuip leek op een tophalf, en was aan het frame
bevestigd. Het ruitje was voorzien van een kleine deflector,
waardoor de winddruk over de berijder werd gestuurd. Technisch was
er geen verschil met de K 100, en net als deze machine werd de K
100 RS vanaf 1988 leverbaar met ABS.
K
100 RT
De K 100 RT (Reise Tourer) kwam in 1984 op de markt als
opvolger van de R 100 RT. De machine werd voorzien van een
kofferset die in de kleur van de motor geleverd kon worden. Een
grote toerkuip beschermde de berijder tegen de elementen.
K
100 LT
De K 100 LT (Luxus Tourer) verscheen in 1986. De machine
leek uiterlijk sterk op de K 100 RT, maar was voorzien van het Nivomat-veersysteem,
dat zich automatisch aan de belasting van de motorfiets aanpaste.
Verder waren een comfortzadel en een topkoffer aangebracht. De
machine was voorbereid voor de inbouw van een radio. Vanaf 1988
werd de LT ook met ABS geleverd.
Bron:
Wikipedia
|
! |
|

|
|

|

|
|